Hoe werken wij

Alle hulpvragen worden schriftelijk aangemeld via ons email-adres (info@hulpaandiereninnood.nl). We vragen de noodzakelijke gegevens op (identiteitsbewijs van hulpvrager, bewijs van minimaal inkomen, de gegevens van de dierenarts waar het dier staat ingeschreven en een kostenraming van de dierenarts). In principe worden alle dieren door de eigen arts behandeld, dit is prettiger voor het dier en de eigenaar en vaak hebben onze ‘cliënten’ geen vervoersmogelijkheden om naar een andere dierenarts te gaan. Ook de keuze van het crematorium is vrij voor de eigenaar.

Mocht er onduidelijkheid zijn over de behandeling of prijs dan vragen we het patiëntendossier van het dier op om te laten beoordelen (second opinion) door een met ons samenwerkende dierenarts.

Wij betalen niet uit aan de eigenaar maar enkel rechtstreeks aan de betreffende dierenarts of crematorium. Op onze Facebookpagina worden bij het maandelijkse rekeningoverzicht de betaalde facturen gepubliceerd.

Om de dieren en hun eigenaren te kunnen helpen is er natuurlijk geld nodig. Dit realiseren wij door op onze Facebook-pagina met grote regelmaat veilingen te houden van veelal diergerelateerde artikelen. Verder hebben wij een aantal vaste en incidentele donateurs (meer info hierover vindt u bij Help ons helpen).

Er zijn altijd meer hulpvragen dan beschikbare financiële middelen maar we hebben toch al een flink aantal dieren en hun baasjes kunnen helpen. Benieuwd? Lees meer hierover bij Geholpen dieren.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.